fredag, februari 27, 2009

Ljushuvud!

Imorse var det dags för en ny hälsoupplevelse - Ljusterapi. Jag som har morgontrött som mitt mellannamn ringde min om möjligt ännu mer morgontrötta vän 07.21 (mitt i natten) för att kontrollera om hon var vaken. Det var hon och 10 min efter utsatt tid möttes vi utanför soprummet och halkade nedför nybohovsbacken.
Rummet var helt vitt och i taket hängde speciallampor som utsöndrade ett starkt blåvitt ljus. En liten frukostbuffé fanns uppdukad och vi satt under en timme i mjuka vita fotöljer och pratade skit. Vi hade på oss vita kaftaner och efter en halvtimme hade Karin blivit såpass vaken att hon insåg att hennes satt bakofram.

Hur var det då? Blev jag pigg?
Vet inte riktigt hur stor placeboeffekten var men visst kände jag mig klarare i skallen och idag har jag varit riktigt produktiv på jobbet. Ska helt klart testa igen under mörkaste november. Kanske blir effekten större?

2 kommentarer:

marie sa...

ser att du fixade det!! låter trevligt med ljusterapi kanske provar nån gång..

Oscar sa...

Hittepå...