måndag, juli 13, 2009

Skön helg

Jaha, så var den helgen slut. Jag har spenderat stora delar av den i soffan tillsammans med min kära dator och skäms inte ens. Igår var jag hos en jobbarkompis på fest som sedan ledde till ett studiebesök på Golden Hits. Ingen risk att jag blir stammis där.

Idag var jag segare än segast (av någon konstig anledning) och gjorde endast en förflyttning från sängen till soffan. Detta gav mig rätt dåligt samvete så efter ett tag åkte jag ut till Gubbängen för att hämta min cykel. Den stod snällt och väntade fast med något platta hjul. Ringde mamma som guidade till närmsta bensinstation och arg som ett bi (på mig själv för att jag inte förutsett det hela och tagit med en pump) gick jag runt halva jordklotet innan mackhelvetet dök upp. Fördelen med motion är ju att ilskan försvinner och snart hade jag glömt vad jag var arg på. Svischade hem på cykeln med stenhårda hjul och kände mig nöjd med prestationen. Så nöjd att det blev en pizza till middag. Ops!

Inga kommentarer: