måndag, juli 06, 2009

Utmaningen

Jomen bättre sent än aldrig som jag brukar säga. Tänkte att det var dags att berätta om den där utmaningen som jag puffade så fint för. Det är så här att den kanadensiska kosten (godiset) har en förmåga att omvandlas till sexiga bilringar som nu omger min kropp. Kalle och jag har konstaterat att denna effekt dubbleras när vi umgås. Om det beror på någon kemisk process eller helt enkelt fler myskvällar kan det spekuleras i. Något måste iaf göras och nu när vi inte får umgås på en månad har vi utlyst en biggest loser-tävling. Alltså den som gått ner minst/gått upp mest i kilo och centimeter kring midjan när vi ses igen har förlorat. Än så länge har ingen vinst, alternativt straff utsetts. Men vi har ju fyra veckor att komma på nått smart så det ska nog lösa sig. Hur går det då? Jodå, idag gick det finfint tills jag kom hem hungrig som en varg och min tf sambo föreslog en kladdkaka á la kollektivet. Där spräckte jag kaloritaket med råge. Nya tag imorgon...

3 kommentarer:

Skäggapan sa...

Du ligger i alla fall inte efter. Herre min je vad skit jag ätit hittills...

Torvaldan sa...

Tur för mig! Men det är dags att hitta på en motivation/vinst/straff. Annars kommer det här att balla ur fortare än fortast. Den som vinner får en professionell massage betald av förloraren?

Therese sa...

Det tycker jag låter som ett fint pris Torvaldan! Må bäste man/kvinna vinna.