lördag, augusti 18, 2012

Slut på semestern

Nu är det ju inte så att jag legat på en strand i Malaysia i drygt två år. En massa saker har hänt men blogglusten tog abrupt slut. Nu har den hittat tillbaka igen och vi får se hur länge den stannar den här gången.
Den här semestern har tillbringats i en stuga på Värmdö. Vi har läst böcker, käkat en massa gott och haft det riktigt skönt. På tisdag börjar Kalle jobba igen och jag ska stanna hemma i ytterligare några månader. Två till lutar det åt nu. Det känns lyxigt.
På måndag börjar mitt projekt. Jag borde kanske ha läst på mer. Lagt upp en plan åtminstone. Men jag lutar mig mot alla de andra gånger jag försökt gå ner i vikt. Kunskapen finns där. Jag måste bara hitta nya vägar till målet. Jag inser att jag inte har energi till en strikt, komplicerad diet. Samtidigt måste jag göra något åt min övervikt. Nu.
Första steget blir en vecka utan socker. Inte GI-strikt. Bara låta bli godis och bakverk. Bara och bara. Det kommer bli en kamp som heter duga. Det senaste året har jag ätit i princip vad som fallit mig in och alldeles för ofta har det varit något sött.
Men det är på måndag det. Idag är det lördag och vi har fortfarande semester i två dagar. Nu väntar bastubad, lite grillat och en chipspåse. 

Inga kommentarer: