måndag, mars 16, 2009

underbart är kort

Väskorna är äntligen packade... bättre sent än aldrig som jag brukar säga.
Det känns väldigt konstigt att jag ska åka om bara några timmar. De här veckorna gick på tok för fort. En stor del av mig har absolut ingen lust att åka. Jag har det ju så bra här i Stockholm. Stortrivs på jobbet med både arbetsuppgifter och arbetskamrater. Har träffat familj och vänner så mycket det bara har gått och har absolut de bästa vänner man kan ha och det är ju så mycket skönare att ha kontakt med familjen på ett lite mer normalt sätt än via Skype.
Men Kanada har ju absolut sina fördelar och än finns det för mycket som jag vill göra där innan det är dags att åka hem till Stockholm för gott. Pratade med Kalle förut och kylan är inte lika bitsk längre, snön har börjat retirera och solen skiner i Sainte-Adèle. Även om jag kommer sakna livet i Stockholm så ska det bli lite skönt att komma hem... till Kanada!

Inga kommentarer: