fredag, augusti 21, 2009

odågan till bror

Min lilla söta lillebror har börjat gymnasiet. När jag började gymnasiet (uppenbarligen för hela tio år sedan) så var jag ju snudd på vuxen. Tyckte jag själv i alla fall. Min bror är långtifrån vuxen. Även det enligt mig. Det är väl så det är... man blir äldre utan att förstå det själv. Det smyger liksom på en och så hux flux kommer man ha race med rullatorn.

Tillbaka till lillebror. Han har kommit in på samma program som jag gick och den odågan påstår att det verkar slappt. Jag slet som ett djur på den tiden och har nog aldrig kämpat så mycket med plugget som jag gjorde då. Slappt?! Stryk ska han ha!

2 kommentarer:

LISBETH sa...

Är du arg Emelie???

Helena sa...

Jag håller med dig.. Det var ganska tufft, men anders johansson, per danielsson, monica, barbro (i eng) och de andra har kanske slutat och ersatts av slappisar... anders johansson var i o för sig ganska slö.. vi får styra upp en fika framöver förresten. //Helena P