lördag, augusti 30, 2008

tankar på tåg

Är på väg hem till familjen och ön. Det är höst i luften och om några dagar fyller jag 25. En magisk siffra på något vis. Jag är fortfarande ung men ung med viss erfarenhet. Gillar inte det här med att vara ung och oerfaren. Avskyr att höra från kollegor, ”... men du är ju så ung!” Det är som att få en klapp på huvudet som säger att man är mindre vetande. Det stämmer väl i och för sig i det fallet men helt värdelös är jag inte ändå. Det intressanta är att när de säger det får de något slags vemodigt i blicken. Som om det är något att eftersträva. Det där med att ”vara så ung” Vad är fördelarna med det egentligen? Okej jag vet att jag varit i dessa tankebanor och vandrat förut men återkommer ständigt. Jag förstår helt enkelt inte fördelarna med att vara rynklös istället för erfarenhet. Vad i fördelarna med att vara ung är det jag missar?

Fördelen med att inte vara hemma när jag fyller år är att jag får fylla år hur många gånger som helst. Perfekt om du frågar mig. Igår lagade Karin mat till mig och sen myste vi i soffan med the shoe box, vin och choklad. Öppna paket fick jag också göra. Tre stycken :) Glömde dock ena presenten på hatthyllan. Det hade varit mysigt att ha den nu på tåget. Det var lite kyligt, som sagt, hösten är här.

Andra delen i livet i en kappsäck startar på måndag. Förstår inte att tiden är så flummig. Sista veckorna har gått superfort men så fort jag pratar med apan går den så långsamt.

Inga kommentarer: