lördag, december 12, 2009

Gråtmild

Gråtmild är ett konstigt ord... Enligt en avancerad googlesökning är det synonymt med "gråtfärdig" till 80%. Hur ofta använder man "gråtfärdig" i en mening?
Hursomhaver, gråtmild var jag igår. Eller gråtfärdig... Började lipa till allt och ingenting. Sur var jag också emellanåt. Känner inte igen mig själv. Varför detta beteende? Nej, jag är inte gravid! Däremot nytt preventivmedel... och mens!
Läskigt när känslorna drar iväg med en och man sitter i ett hörn av sig själv och bara kan titta på i förundran. Kalle bävar för den dag jag blir gravid.... vi är två som bävar... då blir det till att bära skylt runt halsen som varnar omgivningen för monstret - "Tala med mig på egen risk!".
Hoppas innerligt att detta var ett engångstillfälle. En reaktion på att kroppen håller på att vänja sig vid de nya hormonerna.

2 kommentarer:

Marie sa...

Haha, monstret!! :)

Torvaldan sa...

Hehe, ja... fast inte ett sånt monster som bor hos dig :)