fredag, december 11, 2009

kulturell igår och idag

Jojo, då har man varit kulturell på riktigt och besökt Dramaten (läses med dramatenröst (ni vet! en sån där överdramatisk röst med lite östermalmsdialekt)). Fast kanske inte så jättekulturell ändock eftersom det var Killinggänget som beskådades. Jag tyckte pjäsen saknade en berättelse med vettig början och slut men om man kunde tänka bort den bristen (om det nu är en brist?) så var den helt klart värd pengarna. Riktigt rolig emellanåt och inte så stelt teatralisk. Och teatern sen! Helt gudomligt vacker. Bara det är värt en hundring. Enbart klantigt att försöka beskriva eftersom det bara kommer låta torftigt och töntigt.


Och så en liten återblick. Den 10 december 2007 var en minnesvärd dag. Det var dagen då jag var på intervju hos sportchefen. Uppdraget var att övertyga honom om att jag var en vettig person som svt borde fortsätta jobba med. Kommer ihåg att jag gick smått bedrövad därifrån eftersom jag tyckte att jag svarat så dåligt på frågorna. Mycket "öhhh..." "mmm..." (eller som Henke Larsson skulle ha sagt: "näe... jag veeet iiiinteee?!"). Kunde dock inte fundera så mycket på det eftersom det var allt annat än en lugn dag. Senare på kvällen var det nämligen dags för mig och mina två karlstadsvänner att svira om till balklänning och besöka Nobel Night Cap (efterfesten till Nobelfesten). Coolaste minnet är från när jag står i en bar och ska beställa en drink. Börjar småprata med mannen bredvid mig som visar sig vara Doris Lessingers redaktör/utgivare. Eftersom Doris var sjuk fick han åka till Stockholm och ta emot priset. Han var mycket trevlig men på grund av att jag inte var ett dugg påläst om hennes böcker (eller nått annat om henne heller) så tog samtalet snabbt slut. Vet inte om det är så coolt egentligen. Fast det kändes lite coolt då. Oväntat och spännande att få nudda den där världen av visa vetenskapsmän liksom.

Men förra året då? Vad gjorde jag då? Klicka här så får du se...

2 kommentarer:

LISBETH sa...

Emelie,
vilken fin bild, du är verkligen vacker både in- och utvändigt.
Javisst Dramaten är en obeskrivlig känsla

Torvaldan sa...

Tack! Det var gulligt sagt! :)