torsdag, februari 25, 2010

Dags för kaffe?

Idag var det inte lätt att jobba. Jäkligt dålig tajming på den stafettmålgången. Kom igen! De kunde väl ha åkt lite fortare?! Nu åkte Hellner över mållinjen samtidigt som jag drog igång vinjetten till Sportnytt. (Varför kan man fråga sig. Alla sportintresserade kollade väl på ettan...) Hursomhaver gick sändningen finemang trots att vi alla var fulla av eufori och adrenalin. Helt otroligt fantastiskt med ett svenskt stafettguld!
Nu har jag dock ett dilemma. Jag vill se hockeymatchen mellan Kanada och Ryssland men den börjar inte förrän om en timme och jag är jättetrött. Kalle har redan gett upp för dagen och det är ju rätt lockande att få krypa ner intill en varm skäggapa. Samtidigt som jag är som mest effektiv på natten och jag behöver packa pinaler. Tänk om Ryssland skulle vinna och slå ut hemmanationen/hockeyland. Det skulle ju vara katastrof. Hur reagerar publiken? Kommer vi få se en stormning av isen á la huliganstyle? Det vill jag ju veta... måste helt enkelt hålla mig vaken. Kanske dags att börja dricka kaffe...

1 kommentar:

Torvaldan sa...

135.000 tittare hade vi tydligen i Sportnytt den 24/2. Inte illa! (SVT1 hade sisådär 2,4 miljoner)