tisdag, februari 16, 2010

Den olympiska dagen

Jag vaknar och äter frukost till repriser från natten. Läser på SVTs fenomenala OS-webb och kollar på klipp på saker jag missat. Åker till jobbet och tittar på lite fler klipp i mobilen (SVT Play har i dagarna fått ut sin iPhone-app med ofantligt mycket material). Väl på jobbet fortsätter OS-psykosen och idag med att klippa 1.30 på Freestyle-finalen där en kanadick vann Kanadas första OS-guld i ett spel på hemmaplan. Han var även quebecian, född i Montréal, men pratade riktigt bra engelska. Jag blev nostalgisk.
Sen fortsatte det i rasande tempo med ett OS-svep (hockeyträning, nordisk kombination och konståkning) och herrarnas störtlopp. Det tittade vi dock på i efterhand eftersom Kalla körde samtidigt. Satt ihopkurad i lunchrummets soffa och bet sönder naglarna. Äntligen en guldmedalj!
Det blev till att snabbt dyka in i redigeringsblocket och sätta ihop 1 minut störtlopp tillsammans med reporter Syk och posta i hyfsat god tid innan sändning (21.51). Lagom för att se Olsson köra fel och Hellner ge allt men missa pallen med 1 och en halv sekund. Fan!
På väg hem till världens ände tittar jag på live-sändningen från herrarnas Border Cross och blir riktigt engagerad. Nu är det dags att sova och jag tänker somna in till Peter Jonssons kommentering av Border Crossen och hoppas att TVn stänger av sig själv när jag somnat gott.
Imorgon börjar en ny olympisk dag. Underbart!

Inga kommentarer: