tisdag, februari 23, 2010

När man är positiv...

Det är kaos. Lite överallt faktiskt. Det är lätt att bli lite förbittrad då och tycka att hela världen är emot en. Jag har hört att man ska tänka positivt då... så vi provar.

Prövning 1.
Det är snökaos i Stockholm. Tunnelbanan är inställd och man måste åka ersättningsbussar för att ta sig till jobbet. Positiv tanke: Vad spännande med lite äventyr i vardagen. Då får man vara med om upplevelser som en vardagshjälte som stannar och plockar upp helt främmande, frysande människor på väg till jobbet. Positiv tanke 2: Bussen stannar precis utanför den nattöppna macken vilket gör att man kan frukosthandla på vägen hem.

Prövning 2.
Vi flyttar på lördag i snökaosets Stockholm och efter en rejäl förkylning ligger vi rejält efter i packningen. Positiv tanke: Vad skönt det ska bli att äntligen få flytta. Packandet gör man ändå alltid i sista sekunden.

Prövning 3.
Inte nog med alla yttre påfrestningar, kroppen, lungorna och det underliga livet har klappat ihop. Positiv tanke: Hellre nu på hemmaplan där läkarvård och mediciner är hyfsat tillgängligt än om två veckor när jag befinner mig i kanadickland på jobb.

Prövning 4.
Det är OS. Jag jobbar på sporten. Visserligen på hemmaplan men det blir en del ovanlig stress som grädde på stressmoset. Och sen vill man ju helst vara uppe hela natten för att kolla. Positiv tanke (och den här är inte svår): Jag får banne mig betalt för att kolla på OS och för att göra bland det roligaste som finns i hela världen.

Tror det funkade för det känns lite bättre. Gonatt kära vänner.

2 kommentarer:

Günzel sa...

Tänk positivt: Det är stor risk att morgondagen ser än värre ut. :)

Karin sa...

å ta det bara luuugnt som jag brukar säga