torsdag, december 11, 2008

Nobelmiddag på Chemin de la Croix

Har precis kollat in slutet av nobelmiddagen via SVT Play. Kan inte låta bli att känna mig stolt över att vara svensk även om jag personligen inte har ett dugg med priset eller forskarnas prestationer att göra. Kanske gör min utlandsvistelse mig extra patriotisk?

Vad blir det för nobel middag hemma hos oss då?
Till förrätt bjuds knäckebröd från leksand toppad med Kalles kaviar.
Varmrätten består självfallet utav kokt potatis och kokta morötter, brynta köttbullar från Ikea, läcker gräddsås och en klick ljuvlig lingonsylt.
Efterrätten blir något av en överraskning, såklart. Det ryktas om en eller två rutor Marabou mjölkchoklad och en näve djungelvrål. Det kan också bli en ballerinakaka eller två då ett sådant paket har siktats i skafferiet.

1 kommentar:

Oscar sa...

Så jävla skönt att vara i Makedonien under hela Nobelhysterin. Jag missade allt, tack och lov...