tisdag, oktober 21, 2008

Bebis på väg och så här bor vi

Jag har blivit med mac. Mycket trevligt, tror jag. Den är på fel kontinent än så länge så jag väntar med spänning på min nyaste tekniska bebis.

Alldeles nyss ringde en snygg hantverkare på dörren. Annars händer inte så mycket här. Jag brottas med en rastlöshet som inte riktigt vill släppa. Jag funderar på att skaffa bil så att jag inte fastnar här uppe på min bergstopp.
Så här ser vårt hus ut. Vi bor på andra våningen med dom stora fönstren. Inredningen känns väldigt mycket slitet 50-tal men vi har en öppen spis. Som jag inte vågat testa än. Vår hyresvärd Louise ska visa hur den funkar. Det är nog smart, annars skulle det vara typiskt oss att råka bränna ner hela kåken.





och så här kan det bli om man leker med macron på min nästnyaste tekniska bebis. Rätt snyggt om jag får säga det själv.

5 kommentarer:

LISBETH sa...

Grattis till lillen för det är väl en laptop förmodar jag. Nu blir det ännu bättre bilder.
Lägenheten är jättefin på bilderna.

Visst vore det bra för er att ha en bil, hoppas ni hittar en som håller ihop och med bra däck.
Lycka till
Kramar

marie sa...

tycker att det såg ut som en mysig lya..blev lite rädd när jag läste din rubrik, det är inte snällt att skrämmas så där!! verkar som om ni har fint väder, här hemma har det varit höst storm i 3 dagar nu.

Torvaldan sa...

Hahaha! inte alls meningen att skrämmas, inte alls...

Det fina vädret var i helgen. Nu är det mest grått och kallt. Än så länge är vädret precis som hemma. Igårkväll blåste ett fönster upp flera gånger. Lite läskigt men nu har vi kilat fast det med hjälp av klädnypor. Ska bli spännande att se när första snön kommer. Borde inte dröja så länge nu.

Oscar sa...

Ser ju ut att vara en rätt skön lägenhet ändå... men inredningen var fan inte snygg.

Trevligt att se apans PC på bild också. Lika många lösa sladdar som jag förväntade mig. Din nya, fina bebis genomgår i dagarna datordoktorns installationsfest och anländer så snart som möjligt till Frankrike...

Karin sa...

Å va kul å se hur du bor!