onsdag, oktober 15, 2008

Framme!

efter en timmes försening i Newark anlände jag till Montreal. Smått nervös gick jag igenom passkontrollen och sedan vidare in på immigration centre.
- Miss, follow me please!
En argaleken-mästare visade mig in på ett litet kontor och där satt jag ett bra tag och såg dum ut medan charmpellen frågade mig om min Kanada-vistelse. När jag sedan fick mitt arbetstillstånd hade idioten lyckats stava mitt namn fel, skriva fel datum för giltighetstiden och en massa andra fel. När jag påtalade detta fick jag en djup suck till svar och sen lämnade han rummet. Efter 5 minuter kom han tillbaka med en annan immigration officer. Han var charmpellens motsats. Mycket trevlig i alla aspekter... Han lyckades lotsa idioten rätt och efter en halvtimme hade jag ett korrekt arbetstillstånd i min mapp för viktiga papper.
Ännu nervösare var jag när jag gick igenom utgången. Snart skulle jag få se Skäggapan. Skulle han se likadan ut? Ser jag likadan ut? Tänk om han blir missnöjd när han ser mig? Tänk om jag blir det?
Det blev jag inte. Han var snyggare än någonsin med perfekt längd på hår o skägg och dom snygga glasögonen på sig. Kramen var den skönaste på länge fast kyssen kändes lite skum. Det var helt enkelt för längesen. Får öva mer på det när han kommer hem ikväll. Dags att packa upp!

3 kommentarer:

Oscar sa...

Du får öva på armen, medan apan jobbar...

marie sa...

Skönt att du är framme..och så levde de lyckliga i alla sina dagar, fast det är ju nu som äventyret börjar..Hoppas ni fortsätter blogga så jag får något att se fram emot här i mitt trygga hus på landet.

Madde sa...

Hallå Trähatt! Har flinat mig igenom dina oktoberinlägg och måste säga att du ät rätt rolig faktiskt! fast det visste jag ju redan iofs =) Skönt att höra att du är framme och tur att det kändes bra att träffa Calle igen! Men det där med kyssen var ju lite skumt, kanske helt enkelt som du säger ett bevis på att du hånglat alldeles för lite den senaste tiden =) jag såg hela VM på TV men missade första 7 min vilket var en tabbe eftersom det var bugg då... Tyckte det såg ut att vara lite publik, SM var bättre! /puss i ljumsken