måndag, oktober 27, 2008

Montreal och familjen Pumpa

I lördags var vi på besök i civilisationen. Det var mycket trevligt! Kalle har beskrivit det så bra i sin blogg så det känns bara tjatigt att jag också ska skriva om det. Istället får ni lite bilder här...


... på världens största stad under jord. Även kallat Underground City

och på en ganska stor stad ovan jord. Nämnde jag att det regnade galet mycket hela dan?
Det måste utnyttjas när man har en vattentät kamera. Tyvärr var inte mina skor lika vattentäta.


I gamla stan var det Halloween pyntat


På IMAX-biografen såg man visserligen lite smådum ut men torrt och varmt var det.
Där tillbringade jag och mr Skäggapa en timme vid Sydafrikas kust, bland sardiner, delfiner och andra havsdjur...

... innan det var dags för en burgare som helt klart var i klass med Vikinglines burgare.
(Syns inte så bra på bilden eftersom jag redan ätit upp det som var gott)
God hemmabrygd öl och härlig hockeystämning hade dom också.

I söndags fick vi lite Halloween inspiration och karvade pumpor. Det var kul. Orkar vi släpa några till uppför berget så blir det tillökning i familjen Pumpa.


Inga kommentarer: