lördag, oktober 11, 2008

i en box nära dig

Idag har jag tagit mig till andra sidan av Sverige. Framsidan enligt några, den regniga säger jag. Det är VM i Boogie Woggie i Sparbankshallen imorgon och SVT sänder 2 timmar HD-signal direkt hem till en HD-box nära dig. Förutom Munthers som tydligen krånglar. Som tur är sänds även en Standard-TV-signal så att han och vi andra som inte orkat skaffa HD än kan titta.
I kvällens Sportnytt kunde man avnjuta ett pekant Boogie Woogie inslag som jag och käre Roger knåpade ihop under dagen. Eller ja, snarare bökade ihop. Knåpa låter alldeles för lättvindigt. Eftersom jag var lite stressad när jag hämtade tekniken igår missade jag att ta med en bandare. Den behövs för att få videomaterialet till redigeringsdatorn. Tack vare underbara kollegor och lite problemlösning så gick det till slut.
Kvällen bjöd även på en rundtur i TV-huset i Göteborg. Så ska ett TV-hus se ut! Men det är en annan historia.

Nu har det gått 78 dagar. Tre dagar till hångel! :)

2 kommentarer:

LISBETH sa...

Hoppas du hinner med flugan framöver!!!

Torvaldan sa...

Det tog ett tag innan jag förstod men nu så har poletten trillat ner. Flugan behöver inte vara orolig :)