måndag, november 10, 2008

Het Hund

Så vad händer på en söndag i Sainte-Adèle? Inte mycket. Jag o Kalle har en slöarsöndag. Har tvättat en del och handlat korv med bröd. Det var iofs en utmaning i sig. Ingen knakig kok-korv fanns så det fick bli vanliga Hot Dogs. Man skulle ju kunna tro att allt är större här men det gäller inte för korv. Det var ena små rackare utan Dennis på förpackningen. Korvbröd verkar dom inte heller ha. Det kanske är en kanadenisk/fransk grej för det som de kallar för korvbröd såg mer ut som baugetter. Uppfinningsrika som vi är, jag och min skäggapa, letade vi länge och väl innan vi hittade ett gäng salladsbröd som såg ut som korvbröd. Varför inte, tänkte vi och det funkade utmärkt.
Igår kollade vi på en bil som vi ska köpa. En gammal, lite smårostig, vit Fårrd! Automat såklart och med en något knäckt vindruta. Dag tipsade om en massa grejer som vi borde kolla på innan vi köpte men allt sånt var som bortblåst när vi kollade på den. När han sen ställde alla dessa vettiga frågor kände jag mig ganska så blond. Det enda någorlunda avancerade jag kunde svara på var att den var bakhjulsdriven och hade två vinterdäck. Jaja, den är väldigt billig så det är inte hela världen om den inte håller så länge.
Efter biltestet gick vi ner till Kinarestaurangen och åt middag. Ganska gott men jag blev nog lite bortskämd i Peking och Hong Kong för det var ganska smaklöst. En bra sammanfattning är: Rätt tänkt, men fel i sak.
Sen var det Pokerkväll med en massa testosteron och TV-spel snack. Det var mycket trevligare än vad det låter :)

Inga kommentarer: