onsdag, november 26, 2008

insnöad

Ni som läser kalles blogg vet att det öser ner snö här. Det gick från att ha varit en vanlig ruggig höstkväll i måndags till ett snöigt inferno i tisdags morse med 30 centimeter snö vid lunchtid och minst 10 cm till vid middagstid. Jag ägnade två timmar till att skotta vår gigantiska uppfart och nu värker hela kroppen av träningsvärk.
Det värsta är att jag skulle ha varit iväg och bytt till vinterdäck på bilen i måndags men av olika orsaker (slöhet) kom jag iväg försent och fick ingen tid förrän på tisdag förmiddag. Men då var det så snöigt att jag inte vågade mig iväg. Kära Fårrden slirade till och med på plan mark så hur skulle det gå i backarna här? Nej, jag stannar hemma och dricker glögg tills snön har lugnat ner sig lite.
Som tur är har jag redan köpt ett par briljanta vinterkängor. Torra, väldigt varma och riktigt snygga för att vara kängor. Nu behövs bara termobyxor och rejäla vantar och så är jag redo att ge snön en ordentlig match.




2 kommentarer:

Oscar sa...

Bilen är för jävla snygg...

Torvaldan sa...

Visst är den :)
Vänta bara tills du får åka i den. Oceaner av plats och skinnklädsel i baksätet. Det bästa av allt... en grön doftgran som hänger i spegeln!