lördag, november 29, 2008

Hur väljer man rätt?

Jag känner mig så förvirrad just nu... vet inte vad jag ska hitta på med mitt liv. Har ett par alternativ men inget som känns speciellt bra. Ska jag stanna kvar här och läsa pedagogik på distans? Isf måste jag klara av C-uppsatsen och hemtentan. Gör jag det? Och vad skulle det ge mig mer än ett par högskolepoäng? Jag får vara tillsammans med Kalle och tillbringa ett år utomlands. Det är bra! Men vad är det i jämförelse med att vara hemma bland mina kära vänner och göra det som jag verkligen gillar att göra? Det som jag är någorlunda bra på att göra... vet inte!
Ska jag hitta ett skitjobb här? Att städa hotellrum kan säkert vara utvecklande på nått vis och jag är säkert bortskämd när jag säger det, men varför?! Varför ska jag pyssla med något tråkigt? Bara för att få vara tillsammans med den karl som jag älskar? Det låter inte riktigt sunt i mina öron och ändå så känns det vettigt...
Hur väljer man rätt?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, nä han är inte mitt frikort. Mitt frikort är Dave Grohl. Vilket har du? Du kan ju ta och skicka hit lite snö till Värmland =)

Och det är väldigt svårt att välja rätt ibland. Men tänk på hur kvickt ett år går och sen är du tillbaka i Sverige.

Torvaldan sa...

Dave Grohl? Det måste jag googla. Mitt frikort är ju Brad Pitt alla gånger.
Slaskvinter är ju inte kul. Då är bättre med snö även om man får skotta. Jag ska genast packa en låda full med snö och skicka till er.
Sant att ett år går snabbt. Jag får fundera lite mer. Vem vet, det kanske är lättare att välja rätt när man är nykter... hrm!

Oscar sa...

Är du full..?
Har du inte alkolås på bloggen?

Du får väl komma hem en runda i vinter, jobba lite, bli trött på oss och inreda min lägenhet. Sen kan du åka tillbaks med nyvunna krafter så att du kan ligga på soffan några månader till... =)

Torvaldan sa...

Hmm, alkolås på bloggen säger du... Ingen dum idé! :)
Att åka hem och inreda din lägenhet är helt klart ett trevligt alternativ. Vi får se hur det blir.