fredag, maj 29, 2009

the Original Hamburger

Borta bra men hemma bäst heter det ju och jag håller med till hundra procent. Just nu sitter jag i min älskade gungstol med en filt över benen och laptopen i knät. Inte mycket som slår det när man är dunderförkyld och mättad på upplevelser. Det har ju varit snålt med uppdateringar de senaste dagarna. Anledning är att vi korsade kanadensiska gränsen i måndags och internet på hotellrummet verkar vara en nymodighet som inte slagit igenom hos kanadickerna än.

I tisdags lämnade vi Niagarafallen och åkte till Toronto. Det fina vädret hade gett upp, så också mitt immunförsvar. De första fyra timmarna på hotellrummet tillbringade jag sovandes i sängen medan Kalle rekogniserade staden och Orre surfade i lobbyn.


Till slut fick Kalle liv i mig och vi promenerade nedför Yonge Street i jakt på middag.


Vi hamnade nere i Downtown där en testbild visades till Orres stora förtjusning


Ett gäng burgare (vad annars?) intogs på dagens kedja Johnny Rockets


Som vanligt vägrade jag en burgare vilket jag bittert ångrade.


Det var ett trevligt ställe med 60-tals stil och med en Juke Box vid varje bord. Rekommenderas om man hoppar Cheesecaken och tar en burgare, inte Philly Cheese Steak.

Efter middagen var vi vilda och galna och gick på bio. Kalle fick äntligen se Terminatorfilmen som han tjatat om ett tag. Jag gillade den. Snyggt foto och bra tempo men lite töntigt smörig på sina ställen. Av senaste tidens storfilmer ligger dock fortfarande Wolverine i topp.

2 kommentarer:

LISBETH sa...

Tack för ett intressant resereportage.

Torvaldan sa...

Det var så lite så! Sista delen kommer imorgon... bänka er gott folk!