måndag, september 28, 2009

Gåtan är löst

Har äntligen hittat en låt som ständigt återkom under vår tid i de kanadensiska bergen. Eftersom vi inte hade en aning om vad de sjöng om eller exakt hur den gick kändes det hopplöst. Idag är nu gåtan knäckt och jag loggade glatt in på Spotify för att lyssna. Det var ju lite för bra för att vara sant. Min kärlek till Spotify grusades i och med detta. Tur att You Tube alltid står till tjänst.



Låten figurerar i obegränsat antal versioner. Videon till den här är så quebeciansk att jag behöver enbart titta i 3 sekunder för att minnas varför jag gillar Sverige så mycket.

Versionen nedan låter mer som de versioner vi har hört vid festliga tillfällen som nyår och Quebecs "nationaldag". Allmän allsång uppstod vid varje tillfälle så det skulle vara intressant att veta vad de sjunger. Jag är en sån där som gillar musik när rytmen och melodin är bra. Texten lyssnar jag sällan på.
"Så länge det svänger..." ja, ni vet!

Inga kommentarer: