fredag, september 04, 2009

Till alla hobbysömmerskor - Hjälp!

Vi (läs jag) håller ju på att fixa iordning vårt sovrum och efter gardininköpet blev det tydligt att någon typ av rullgardin behövs. Mest för att folk som går på cykelvägen utanför ska slippa se mig näck. Planen är att införskaffa lättskötta växter med stora alternativt täta blad som täcker insynen och komplettera detta med en slags hissgardin. Har inte hittat någon sådan med "rätt" färg så nu funderar jag på att fuska å det grövsta och köpa en mörk hissgardin och klistra fast ett snyggt tyg med hjälp av fållningsband. Är detta helt galet eller låter det någorlunda vettigt? Alltså mina fuskidéer. Även tips på bra växter mottages tacksamt.

2 kommentarer:

Oscar sa...

Flytta till en lägenhet där ni inte bor på bottenplanet, är ju också en idé...

Torvaldan sa...

Hmm, finansierar du den lösningen? Annars prövar jag min hissgardinplan. Lite billigare, lite snabbare, lite enklare.