måndag, oktober 12, 2009

Det här är ditt land. Det här är mitt land.

Det ska erkännas att jag har lite svårt för såna här bloggupprop och politiska kampanjer men när det görs för att motverka främlingsfientlighet då kan jag inte motstå. Det finns alldeles för många puckon ute i stugorna som har fått för sig att människor från andra kulturer än vår egen inte är värda lika mycket. Finns få saker som retar mig så mycket som det.
Så på uppmaning av Lisa Gemmel och tonårsmorsa bjuder jag härmed på detta lilla klipp.




Tycker du liksom jag att vi alla har samma rätt till vårt land?
Jag uppmanar MammaAnna, Skaeggapan och kazooo att också hoppa på blogguppropet. Kolla in hos dem och se ifall de tycker likadant.

1 kommentar:

Tonårsmorsa / Fatou sa...

Tack för att du är med och sprider denna, trots att du annars är emot bloggupprop! Din länk är inlagd:

http://tonarsmorsa.se/2009/10/11/bloggare-mot-rasism/