måndag, oktober 12, 2009

Rec+Play... Rewind... Play!

Med risk för att bli "lite" nördig nu...
I helgen har jag haft äran att arbeta ute i verkligheten. Inte nog med denna ovanliga företeelse utfördes detta arbete till viss del i OB5. Jag vet, ingen fattar nu (förutom Orre, Günzel och ett gäng kollegor). Det är en jättestor buss/lastbil som man byggt in ett TV-kontrollrum i. Den var (är?) en av de största OB-bussarna i norra Europa och från den har det producerats Eurovision Song Contest, OS i Aten etc.
Och till historien hör att jag och Orre varit i denna OB-buss en gång förut. Då var vi unga noviser som försökte skriva en halvt vettig C-uppsats och fick ett erbjudande om att göra ett studiebesök i omnämnda buss. Det var så obegripligt häftigt. Vi stod med stora ögon och lite dregel i mungipan och tittade på när de stora grabbarna rattade EVS-maskiner (slow motion-maskiner) som om de vore TV-spel och bildproducenten producerade hockeymatchen med en hand på ryggen, ungefär.
I lördags satt jag alltså i denna buss och jobbade. Själv rattade jag bandmaskinen med samma precision som de stora grabbarna. Rec+Play... Rewind.... Play. Okej, inte så jätteavancerat kanske... men det kändes riktigt bra att sitta där på EVS-platsen och kunna le tillbaka till mitt 4 år gamla jag som stod i hörnet och dreglade.

1 kommentar:

Oscar sa...

Kan aldrig bli för nördigt...