måndag, oktober 12, 2009

Lat

Nu har jag inte gjort ett jota på hela eftermiddagen. Hade storstilade planer på att simma mig svettig men ballade ur när jag inte hade någon lust att bli blöt och kall i ett badhus fullt av skrikande barn och pensionärer som simmar i slow motion.

- Det måste vara nått fel på mig... Jag orkar ingenting, sa jag till Orre
- Eller så är du bara lat, kontrade han. Men det är inget fel i det, la han till snabbt.

Han har ju banne mig rätt. Jag är lat! En mycket dålig sida av mig men jag är såpass lat att jag inte orkar göra något åt saken. Bekvämt värre!

2 kommentarer:

LISBETH sa...

Ta vara på dina lata dagar dom är värdefulla för att orka ge järnet därimellan.
PS!Pensionärer simmar inte i slow motionen dom går och hoppar i vattnet och kallart det för vattengympa.DS!

Torvaldan sa...

Hehe, tänkte att jag skulle reta upp dig lite när jag trackade pensionärer ;)
Vattengympa verkar kul och riktigt röjigt om man jämför med de äldre herrarna och damerna i Vällingby. De simmar extreeemt långsamt.