lördag, mars 06, 2010

äldre och kanske mer erfaren

Jag åker ju på jobbresa på måndag. Förra gången (till Peking) var jag så oerhört nervös innan. Skulle flyga själv för första gången, åka på jobbresa för första gången osv. Den här gången är jag overkligt lugn. Tänker "Japp, på måndag åker jag - Check!" Konstigt!

Jag är ju inte så förtjust i det här med att vara ung. Fast egentligen handlar det väl inte så mycket om år man levt utan mera om att sakna erfarenheter och behöva gissa sig genom livet. Jag gillar inte att gissa. Jag vill helst ha koll. Men det går ju inte alltid... tyvärr... och inser samtidigt att jag skulle nog tycka livet var tråkigt om jag hade koll på allt.
När allt kommer omkring gillar jag inte att misslyckas (Vem gör det?). Fast misslyckanden ger erfarenheter och erfarenheter är ju bra verktyg när man försöker undvika nya misstag. Säkerligen kommer ett gäng misstag begås även på kommande jobbresa men erfarenheterna från första resan vilar tryggt i maggropen. Jag vet på ett ungefär vad jag kan vänta mig och jag har nån slags koll. Skön känsla! Kanske börjar jag gå från ung och oerfaren till gammal och vis?

1 kommentar:

Oscar sa...

Gammal och trött... =)