tisdag, mars 09, 2010

Framme

Nu är jag framme efter en evighetsresa över Atlant och nordamerikansk kontinent. Det gick hyfsat smidigt tack vare lite sömn och bra film. An Education och Everyone’s Fine är sedda varav den senare var en trevlig överraskning.
Bilresan från flygplatsen avslöjade en mycket vacker stad. Körsbärsträden blommar och i horisonten en vägg av snötäckta berg. Nu ligger jag nyduschad i en gigantisk säng på mitt hotellrum och zappar på TV:n. Hittade snabbt Spongebob Squarepants (Svampbob Fyrkant) och blev genast väldigt nostalgisk. Nästan så att jag tänkte att Kalle var på väg ifrån jobbet och att det var dags att fixa med middagen. Jag såg en massa bekanta affärer också. Tim Hortons, Chapters, La Senza och Starbucks. Ska bara hitta Quiznos också så kommer jag känna mig som hemma.
Nu blir det en powernap och sedan är det dags att gå ut med redaktionen för att käka middag. Helt sjukt att käka middag tre-fyra på morgonen (svensk tid) menmen, Lika bra att försöka komma i fas och stanna uppe sent ikväll.

2 kommentarer:

Oscar sa...

Jag är inte alls avundsjuk... inte aaaaaaaaaaaaaalls.

Niklas sa...

Vissa får glida runt i världen medan andra får harva här hemma. Åhhh, avundssjuk är bara förnamnet!!

Jag kräver fler bilder Emelie!!!

Hoppas du mår bra :-)