onsdag, mars 17, 2010

Klantröv på grönbete

Spelen är igång och plötsligt fanns ingen tid till att blogga. Tre sammandrag är sända, det fjärde är på väg genom luften hem till Sverige för att om några timmar landa i en TV nära dig. Jag är ju främst redigerare men ibland gästspelar jag som fotograf. Det är den ultimata utmaningen som ger rejäla kickar men prestationsångesten ligger ofta tung på axlarna. Idag var en sådan dag. Jag blev utsläppt på grönbete tillsammans med reporter Becksmo som i racerfart transporterade oss till Thunderbird Arena och kälkhockeymatchen mellan Sverige och Italien.
Läktarna befolkades till stor del av skolbarn som väldigt engagerat hejade på. Hur söta som helst!
Arbetet med att skörda "rätt" bilder började omgående och som vanligt när man gör något man inte brukar så är förvirringen total.
"Vart får jag stå?" "Vad bör jag göra?" "Hur f*n bär man ett stativ på ett vettigt sätt???"
Klantar mig igenom hela jobbet och alla manliga fotografer (och andra runt omkring) tittar på mig med medlidsam blick. Ser ut som om de tänker "vem har tvingat den där stackars bruden att kånka runt på alla grejer?".
Lyckades också göra slut på mina två batterier lagom tills det var dags för intervjuerna. Grattis klantröv! Kollade italienarens kamera och han hade likadant batteri. Fram med hundögonen och vips hade jag ett fullt batteri på kameran. Viva la Italia!
Resultatet blev bra och den ultimata kicken cirkulerar fortfarande i kroppen. Jag har nog världens bästa jobb!

6 kommentarer:

oldmarie sa...

härligt att höra att du på äkta värmländskt vis klarar dig ur jobbiga situationer!!

Oscar sa...

Batteritorsk... extremt klantigt.
Resten... bara orutin.

Torvaldan sa...

Orre: Till mitt försvar så drog den där lampan eeeeextremt mycket. Lite för mycket Watt i den, enligt teknikguru Tirheden. Nästa gång har jag med tre batterier...

Marie: Trodde mer att det var den kvinnliga listen men kanske är det lite värmlandskt?

Oscar sa...

LED-lampa är det nya svarta. Bra kräm och drar mycket mindre batteri. Du skulle lånat min...

Torvaldan sa...

Det skulle jag ha gjort! :)

Karin sa...

Som vanligt lyckas du klara du dig ur alla kluriga situationer med glans! ;)