torsdag, mars 11, 2010

Inga bilder idag... kanske imorgon

Så trött! Klockan är tokmycket (23.30 här, 8.30 hemma). Idag blir det tyvärr inga bilder men de tekniska problemen är lösta... för nu. Det dyker säkert upp fler men de allvarliga är nu iallafall besegrade. Skönt!
Har snabbshoppat i OS-souvenirbutiken. Dåligt med snygga kläder så det blev endast ett gäng maskotar.
Har hittat en bra plats för påor i närheten av IBC:t. Vad tror ni om blommande körbärsträd (eller nått dylikt) framför vattnet med bergen i bakgrunden? Kan bli super tror jag.
På kvällen gick vi alla tillsammans och käkade på en latinotapasrestaurang. Inte alls som tapas hemma men jättegod och spännande mat. Vad sägs om påkörd anka? och nått slags vildsvinskött? Den efterföljande efterrätten var dock ingen höjdare. Herregud vad sött. Inte ens jag gillade det och då kan ni tänka er vad sött det var...
Imorgon ska jag och Maria uppsöka OS-byn och träffa några paralympier, försöka få lite bra bilder på facklan som ska fara runt i stan imorrn och har vi rejäl tur får vi en synk med självaste Lugano (målvakten i Kanadas och Vancouvers hockeylag).
Så... äntligen dags för den underbart sköna sängen. Blott en skäggapa saknas!

2 kommentarer:

Oscar sa...

Lugano är en stad i södra Schweiz.
Luongo är en målvakt i västra Kanada.
Roberto Luongo.

Torvaldan sa...

Ja min käre vän du har så rätt! Jag skyller på Jetlag... :)
Hans namn låter förövrigt som en slags ödla. Även denne målvakt var snygg... fast inte lika snygg som vår käre Henke.