söndag, januari 25, 2009

Chicago

Eftersom jag redan officiellt sett gick in i USA medan jag var på flygplatsen i Montreal hade jag föreställt mig att det skulle vara smidigt att byta flyg i Chicago. Så fel jag hade. Flygplatsen var gigantisk och led av samma åkomma som de kanadensiska vägarna lider av - för lite skyltar!
Efter lite förvirrade efterforskningar kom jag fram till att det var terminal 5 jag skulle till. Som en egyptisk labyrint slingrade sig vägen dit, med skyltar som pekade åt två håll samtidigt... suck! En indier var lika förvirrad han och tillsammans lyckades vi hitta rätt. Jag checkade in och fick tråkigt nog en mittenplats. Blev iaf lovad att de tre stolarna bredvid skulle vara lediga. Skönt! Då borde man ju kunna sova...
Sen sa magen att det var dags för lunch (munch) och jag tänkte att nu skulle jag passa på att prova något spännande som inte finns hemma... men vad? I något som inte låg alltför långtifrån panik drogs jag till den välbekanta gula loggan och beställde en Big'n Tasty... suck! Det fanns helt enkelt alldeles för mycket att välja på. Hjärnan orkade inte med mer förvirring och valde det enda som såg bekant ut. Troligtvis var det fler hjärnor som fungerade likadant för de andra matstånden var snudd på tomma medan donken hade kö och stressade kassörskor.
Efter min delikata måltid övervägde jag att shoppa en Obama-souvenir men kom fram till att det bara var onödigt krafs och köpte en påse Swedish Fish (Malacofiskar) istället. För det var ju verkligen en nödvändig investering.

1 kommentar:

Skäggapan sa...

Vad skönt att du har kommit fram helskinnad. Att gå till välbekanta och/eller populära ställen är för övrigt ett bra sätt att undvika magsjuka när man är utomlands. Förmodligen bättre hygien och råvarorna har en större chans att vara färsk. Men det kanske inte gäller i det stora landet USA... :P