söndag, januari 11, 2009

semesterunderhållning

Nu är jag där igen... på you tube och nostalgisurfar...
Orsaken är att filmen för kvällen var Sunes Sommar, en mycket bra julklapp ifrån mina syskon. Peter Haber är absolut bäst i rollen som pappa Rudolf. Det spelar ingen roll hur många Beck-filmer han gör, jag kommer aldrig att kunna ta honom på allvar. När eftertexterna rullade konstaterade jag och Skäggapan att just sådär var vår barndom. Inte exakt kanske men det finns många situationer och känslor i filmen som känns bekant. Inte helt osökt ledde detta till prat om våra familjesemestrar när vi var små. Vår familj, liksom Sunes, hade aldrig råd att åka till medelhavet på semestrar utan vi åkte till bl a Öland. Det starkaste minnet jag har ifrån de bilresorna är min och syrrans kassettband med Svingelskogen. När vi var tillbaka på Hammaröleden efter en vecka i bil kunde hela familjen bandet utantill och våra föräldrar bad desperat om att få lyssna på lite vuxenmusik.

Inga kommentarer: