fredag, januari 30, 2009

far o flyg

Har nu varit hemma i fem hela dagar. Både hemma i Stockholm och i Karlstad. Har spenderat tid med familjen och vänner. Väldigt trevligt att umgås med folk som känner mig väl. Har bestämt mig för att strunta i TV-spelsjobbet. Jag kom fram till att jag pluggar hellre. Ämnet är jätteintressant, känns så rätt på nått vis.
Imorrn åker jag tillbaka till Stockholm och på lördag bär det iväg till Sydafrika. Vi mellanlandar i Paris och jag tänker gå ut på fransk mark bara för att kunna säga att jag varit i Paris. Jättetöntigt... jag vet :)
På söndagkväll är vi framme i Kapstaden efter ännu en mellanlandning i Johannesburg. Då är det tänkt att jag ska köra, på FEL sida vägen, till Hout Bay där vårt hotell ligger. Sen har vi tre dygn där innan vi åker tillbaka till Johannesburg och Matilda. Där väntar en dag vid poolen och sen bär det av till Krügerparken med safari, golf och annat som tildan har planerat. Om drygt två veckor är jag tillbaka på svensk mark igen och då får det bli megauppdatering här i bloggen.

4 kommentarer:

Madde sa...

Hej Emelie!
Oj, vad det händer mycket på bloggen mellan tillfällena jag tittar in där =) nu är du i afrika och det låter ju hur spännande som helst! det händer sjukt mycket här också, dennis har flyttat hit på riktigt nu och vi samlar fler och fler vuxenpoäng för varje dag som går. känner mig fortfarande stolt över mina poäng men jag antar att det kommer en dag då man önskar att de inte var så många... vår hyresvärd har köpt en kristallkrona, en spegel med guld på och en flygel som vi "förvarar" åt honom i vår lilla boning. Vi var inte svårövertalade! jobbet går toppen, jag har blivit ansvarig för vattenfrågorna och det känns kul =) hoppas ni får en toppenresa i afrika! kram madde

Anonym sa...

Tjena tjejen!

Jaså, nu har du bytt världsdel...IGEN, haha. Du är allt en riktig globetrotter du som flyger och far över alla världens hörn. Hoppas att du och övriga medlemmar av SPM3 har det toppen i Sydafrika! Du kan bara ana hur avis jag är på er som drar till Krügerparken :-)

Ge Matilda, Katarina och lejonen en stor kram från Mr. Miyagi i Hong Kong!

Kram
Niklas

Anonym sa...

Hej gumman!
Gud vad avis jag blir på att du ska till Sydafrika och Kapstaden - mitt absolut favvoresmål!! Var där för ganska exakt ett år sen och längtar tillbaka varje dag. Drick vin för mig med ;-)

Kram Cecilia - din gamla Paralympics-sambo

Torvaldan sa...

Madde - Det låter som om du får lägga upp min blogg som startsida så att du håller dig uppdaterad ;)
Är riktigt sugen på att hälsa på dig och kolla in kristallkronan. Fick ditt flyttkort igår så jag vet ju vart du bor...

Niklas - Det var inte långt ifrån att jag kramade lejonen. De var precis utanför vår bil flera gånger. Hur häftigt som helst!!!
Tjejerna hälsar tillbaka :)

Cecilia - Kapstaden var helt underbart! Hann bara med en kort sväng till vingården Spier men det var riktigt nice! Måste åka tillbaka till Stellenbosch och ägna veckor åt vinprovning. Syns på jobbet nästa vecka!