tisdag, januari 06, 2009

JVM final

Ingen engelskspråkig kommentator på våra TV-kanaler, TSN livestreamar visserligen med väldigt nordamerikanska kommentatorer men bilden är fördjävlig och vi ligger över 1 minut efter. Nu har vi en slags nödlösning med kommentatorer ifrån Sveriges Radio och bilden från TVn. Bara 20 sekunders differans. Andra perioden har precis inletts och José Gonsalez spelar en såsig låt... KOM IGEN!!!! Det är hockey NU!!!!!!!
Okej nu satte de igång tjötet... Radions kommentatorer är ju underbara... även om jag gärna hade hört Wikegård och Chris nu. Lite mer analys tack! Jag ser ju vad som händer... dessutom för en halv minut sedan... Suck! Man skulle ha varit i Scotia Bank-arenan istället...
HELVETE!!! Nu blev det mål för Kanada... deras andra för kvällen... och vad händer på SR.... jo de spelar en låt... ARGHH!!!


Okej, finalen är över... De fult spelande mini-kanadickerna körde över småkronorna (bokstavligen) även detta år. 5-1 blev slutresultatet (de två sista i öppet mål) och jag har en trist känsla i kroppen. Jättetöntigt! Det är ju "bara" sport. Inte ett fullt krig på Gazaremsan.

5 kommentarer:

Skäggapan sa...

Jo... SR får ungefär samma betyg som domarpacket denna match - Bedrövligt. Tråkigt men det finns väl inte mycket att göra åt saken.

marie sa...

verkar nästan som om du skulle kunnat kommentera matchen själv..=)

Torvaldan sa...

Hahaha, jodå nu får Wikegård se upp... är ju en liten besserwisser hemma i soffan men antagligen säger jag inte så mycket vettigt.

marie sa...

tror att det skulle vara mycket roligare att höra på dig, själv skulle jag nog mer låta som hon tjejen som är sportexpert i tv-programet morgonsoffan, referera till hur kropparna ser ut och så..

Torvaldan sa...

Jo men är inte det lite svårt i hockey? Man ser ju inte så mycket mer än stora tröjor, skydd och hjälmar. Då tycker jag att det är bättre med fotboll... ojojoj! När slutsignalen lyder är det som bäst ;)