måndag, januari 05, 2009

Nostalgisurf

Gick upp tidigt imorse och körde bilskrutten till Saint Jerome för att byta en spak. Nu är det bara vindrutan som behöver bytas och sen är fårrden som ny igen. Intressant det här med mekaniker... en del av dom är riktigt hemska försäljare. En snubbe såg sin chans och försökte bl a sälja på mig en oljepåfyllning för 3 dollar... som om jag behöver hjälp med att öppna en flaska och hälla olja i rätt hål... Jag må vara en blond kvinna men jag är inte dum... nån måtta får det vara!

Hade ju tänkt åka och träna nu i eftermiddag men fastnade framför datorn. Officiellt letar jag efter biljetter till JVM-finalen som är ikväll i Ottawa. Sverige ska spöa Kanada på deras hemmaplan är det tänkt men de biljetter som finns är svindyra. Nu håller jag tummarna för att cbc sänder matchen med engelsk kommentator. Häromkvällen försökte vi kolla med fransk och det var stört omöjligt!

Inofficiellt nostalgisurfar jag på you tube och hittade den här som jag lyssnade sönder om och om igen nån gång under gymnasiet. Albumet breakfast verkar vara helt försvunnen från den digitala internetvärlden så om någon sitter och trycker på en sån skiva så finns en köpare här.

Inga kommentarer: