fredag, april 17, 2009

bärgad

Det är mycket snack om bilen nu. Den upphör aldrig att göra oväntade och spännande saker. I tisdags gick jag ner med mitt blonda hårsvall till bilverkstaden och förklarade mitt problem.
- Jag har en bil som vägrar starta på IGAs parkering. Vad ska jag göra?
- Öh! Du får väl frakta hit den på nått vis, så ska vi kolla på den...
- Men den startar ju inte... hur ska jag få hit den? (huvudet på sned och blinkar oförstående med ögonfransarna)
Jag ville ju att de skulle gå upp till IGA och trycka på en magisk knapp och få bilfan att fungera igen men det gick icke. Till slut hjälpte de mig att ringa efter en bärgare som kom och körde vår lilla pansarvagn 500 meter till verkstaden. Ingen av bärgarmännen kunde någon engelska så det var ju tur att verkstadsnissen ringde. Jag börjar bli lite trött på att inte ha någon koll på hur man löser saker eller att det ska vara så svårt att kommunicera ordentligt med människor. Det ska bli skönt att vara hemma i Sverige igen där man både förstår språk och system.
Hursomhelst var det startmotorn som lagt av vilket nissarna på verkstaden fixade snabbt och relativt billigt. Underbart!
Frågan jag ställer mig är: Vad blir nästa grej som händer? Stay tuned....!



1 kommentar:

Oscar sa...

Grym lagning höger bak...