torsdag, april 02, 2009

vad finns i kuvertet?

Nu är jag inte så bra längre. Har inte gjort speciellt mycket på pluggfronten. Det är väl ingen nyhet men jag behöver verkligen en tight deadline för att få något gjort. Däremot har jag stickat två mössor, en socka, kokat en mycket god risgrynsgröt och läst ut boken Flyga Drake så helt sysslolös är jag inte.
Idag när jag satt och kollade på första finalmatchen mellan Färjestad och HV71 ringde det på dörren. Det var ett FedEx-bud som levererade ett hårt kuvert till Kalle. Jag skrev på (tur att man ser på amerkanska TV-serier så att man vet hur sånt där går till) och var duktig nog att inte öppna kuvertet på en gång. Men det fick följa med i bilen när jag hämtade Kalle på jobbet. Orkade inte vänta tills vi kom hem. Det visade sig vara våra hockeybiljetter. På måndag ska vi se Ottawa Senators med Daniel Alfredsson möta Montreal Canadians i Bell Centre. Den här gången tillsammans med galna fans i hockeytröjor istället för gubbarna över 50 i kostym. Ska bli kul att se även den sidan även om biljetterna var i dyraste laget.

Inga kommentarer: