torsdag, april 09, 2009

hockey hockey hockey

Färjestad har tagit SM-guldet och Montreal Canadians verkar gå till Playoff trots förlusten mot Ottawa Senators i måndags. Vi laddade upp med köttbullemiddag på IKEA och sen lite shopping för att smälta in bland fansen. Jag blev lite irriterad eftersom jag inte hittade någon snygg T-shirt som verkade passa så istället fick det bli ett par örhängen med loggan. Kalle köpte både en röd Canadians och en blå Quebec Nordiques T-shirt. Stämningen var lika grym som när jag och Kirre var där men det var lite annorlunda att sitta på läktaren. Publiken fick dricka öl på läktaren men trots det var det ingen som var överförfriskad. Man såg oerhört bra trots att vi satt väldigt högt upp. Jumbotronen, skärmarna runt läktarna och ljudet var hur bra som helst och det blev aldrig en lugn stund i hallen som tar 21.273 åskådare.


Ikväll är det någon slags After Work med Kalles jobb med öl och hockey på storbildskärm och nu lyssnar jag på radio Värmland P4 som är på stora torget i Karlstad vilket ger mig ordentlig hemlängtan men tur att radion sänder parallellt på webben. Det har varit min räddning eftersom vår uppkoppling inte klarade av femmans streming. Att lyssna på hockey är dock en lättare form av tortyr speciellt när kommentatorerna är såsiga gubbar som inte kan förmedla vad som händer. Men som sagt dumt att vara kräsen.

Inga kommentarer: