söndag, april 12, 2009

Flott(igt) i Montréal

I fredags var det Good Friday (långfredag) och Kalle jobbade extra. Jag satt som vanligt i mjukismundering i gungstolen mest hela dagen och pluggade. Hade inga som helst planer på att gå utanför dörren och såg ut därefter men när Kalle ringde och frågade om vi ville hänga på ett gäng som skulle till Montréal för att äta revbenspjäll slog jag personligt rekord i att göra sig respektabel fort. Efter 15 minuter stod jag nyduschad, påklädd, sminkad och med handväskan i högsta hugg. Imponerande eller vad?
Drygt en timme senare satt vi till bords på en restaurang med namnet Bar B Barn och funderade på när de senast hade renoverat. Ian, som är en inföding, kunde intyga att både stället och menyn sett likadan ut iaf sedan han var liten. Alltså minst 25 år sedan men jag misstänker att det sett likadant ut sedan det öppnade på 60-talet. Kolla in länken så förstår ni vad jag menar...
Hur var maten då? Jo revbenspjällen var goda fastän de var väldigt flottiga och snudd på för söta av honungsglazen. Godast var nog faktiskt ölen och det hemmagjorda potatismoset. Det hade du gillat Kattis!

Inga kommentarer: