söndag, april 19, 2009

Besök...


...fick vi i tisdags eftermiddag. Inte av just den här killen men av en kollega till honom som såg minst lika farlig ut. Jag blev genast lite nervös och funderade på om jag gjort något olagligt förutom att smuggla påskmust och blåbärssoppa. Det kanske jag hade... körde nämligen på en bil på skärtorsdagen, skulle parkera och felbedömde utrymmet i parkeringsfickan och lämnade ett groteskt märke på bilen bredvid. Jag var ärlig nog att stanna kvar tills bilens ägare kom och lämnade skamset diverse kontaktuppgifter till den arga tanten. Det borde ju vara så man gör men vad vet jag? Kanske skulle farbror blå komma och hämta mig till förhör eller nått annat läskigt nu?!

Det var inte det... men nog var bilfan inblandad även i detta äventyr. Affären IGAs chef hade nämligen kontaktat polisen eftersom vår bil stått på parkeringen hela påskhelgen. Som tur var hade jag ju fraktat bort bilen därifrån tidigare på dan så problemet verkade löst. Polismannen som var respektingivande trevlig ville ändå se en legitimation och jag gav honom mitt svenska körkort. Han skrev av allt och verkade sedan nöjd. På väg upp till sin bil konstaterade han att han hoppades att Sverige besegrat Kanada i OS för sista gången (tar förgivet att han syftade på hockey). Jag skrattade gott och tänkte "dream on, grabben!", borde ha sagt det högt men det hade kanske varit dumt?!

Inga kommentarer: