lördag, april 25, 2009

Stjärnfall och glass

Idag gick jag i T-shirt(!) ner till glassaffärn och köpte årets första mjukglass. Det ligger fortfarande lite snö kvar på vår tomt men jag skulle gissa på att den inte blir särskilt långlivad. Glassen var något sötare än Sverige-mjukglass, inte helt oväntat kanske, men den var god ändå. Och så fick man ett gulligt körsbär på toppen.

På kvällen var det dags för finnarnas avskedsfest. De flyttar till Montréal för att jobba på ett annat kontor. Tråkigt att de flyttar men det är ju ganska bra att ha vänner i storstan som man kan sova hos. De bor precis bakom en bargata så det bådar gott!
Hade på mig sommarskorna ikväll eftersom det i princip är sommar här... snart iaf. Stod ute på terassen och småfrös och kollade in stjärnhimlen när jag såg ett klockrent stjärnfall. Det var över på ett ögonblick men var ändå så perfekt och vackert... om jag önskade något? Självklart! Gissa vad...

Inga kommentarer: