Hur väl genomtänkt är det av Gilette att köpa reklamplats innan TV3 Play's "Svenska Hollywoodfruar"? Det som ska säljas är deras 5-bladiga, väldigt manliga rakhyvel och det görs med hjälp av tre framgångsrika manliga sportstjärnor i kombination med EA games sport TV-spel. Hur många i deras primära målgrupp (antar att de är män som rakar sig) hade de tänkt nå genom denna reklamplacering? Eller har jag fått allt om bakfoten? Kanske är deras primära målgrupp kvinnor som insett att männens hyvlar funkar mycket bättre?
3 kommentarer:
Ja. Du vet ju att det är kvinnorna som köper det vardagliga Kramikram
Kanske så att kvinnorna köper det som "verkar bäst" till sina skäggiga o håriga män... ;)om kvinnan själv får bestämma... kontroll freaks;)
Hmm, ja det låter ju faktiskt riktigt vettigt. Vill man ha en "riktig" man köper man alltså dessa rakhyvlar till sina män. Solklart när jag tänker efter...
Skicka en kommentar