onsdag, november 18, 2009

Jag är med ring

Jag är med ring. Det blev så. Jag är skeptisk till allt just nu men hoppas att det ska funka lika bra för mig som för många andra. Det är ingen kärlek vid första ögonkastet direkt. Huvudvärk som hette duga väckte mig imorse och den har sakta avtagit under dagen. En lätt illamående känsla har kommit och gått men än ger jag inte upp.

Roligare var det att luras. Lyckades med bedriften två gånger dessutom. Första gången var det välplanerat. En vän till en kollega ska gifta sig på lördag och jag fick agera mullvad och lura i henne att en intervju skulle göras på SVT klockan ett idag. Jag fick verkligen använda varenda liten uns av hundvalpsögon för att lyckas övertala henne att komma dit. Stressad och säkert lite nervös över intervjun gick hon rakt i fällan och nämnde något om att jag var en ond människa... inte jag inte, haha!

Andra gången var det högst oplanerat. Jag visade reklamfilmen som ligger här på bloggen för en kollega på jobbet. Jag tänkte visa vilken cool och smart reklamkampanj Radiotjänst har. Han blev mäkta imponerad... av mig. När han frågade vad jag fick för att vara med i den fattade jag först inte frågan. Sen insåg jag att polletten inte trillat ner och fann mig dessvärre inte tillräckligt snabbt utan avslöjade bluffen. Lika bra det kanske. Vi fick oss ett gott skratt runt desken i alla fall.

Nu natten, imorgon landskamp med herr Hamrén. Inte varje dag SVT sänder fotbollslandskamp. Spännande!

1 kommentar:

LISBETH sa...

Nu blev påven ledsen.