lördag, november 14, 2009

P-listan

Det här med att göka är ju väldigt trevligt. En biverkning som kan vara både välkommen och katastrofal är ju att en liten oskyldig knodd blir till. Vill man undvika detta så bör man ju använda ett tillförlitligt preventivmedel och det är här helvetet börjar - för oss kvinnor!

Var hos en läkare igår, behövde nya astmamediciner och slängde in en beställning om nya p-piller när jag ändå var där. Har fått så torra ögon de senaste månaderna och misstänker att de aktuella pillren är boven. Han skriver ut Tri...nånting trots att jag gick upp 7 kilo en sommar efter att ha ätit en annan variant av Tri...nånting. Jomen hans dotter som har samma namn som mig har käkat en tredje variant av Tri...nånting utan några problem så de borde ju vara bra... Herregud! Efter lite googlande känner jag mig inte så säker på att hans dotter och jag är kompatibla. Så nu ska jag till Barnmorskemottagningen i Alvik på måndag för ytterligare förvirring. P-piller för män, när kommer de????


Listan:
Säkra perioder - ständig oro över att vara gravid.
Kondom - nej tack! av flera anledningar men mest för att det är så fruktansvärt oerotiskt.
P-spiral - hej finnar och kvinnligt skägg. Obeskrivlig smärta vid insättning.
P-piller Trinovum - plus sju kilo en sommar.
P-piller Mercilon - finnar och sår kring näsan.
P-piller Yasmine - dubbelverkande så att säga eftersom lusten försvann.
P-piller Yaz - torra ögon.
P-ring - ???

Kan man bli annat än irriterad över att det inte finns några vettiga alternativ?

4 kommentarer:

marie sa...

använder p-ring nu och det är det bästa jag provat. Inga finnar ingen viktökning och väldigt smidigt. Hoppas få lite tid över och komma till sthlm är du ledig något mitt i veckorna? annars får det kanske bli en helg efter jul?!..kram

Torvaldan sa...

Ska kolla in kalendern men det är jag med största sannolikhet. Hör av mig imorrn så kan vi jämföra kalendrar o prata p-ring :)

S sa...

Vasektomi (seriöst!)

Torvaldan sa...

Hehe, tanken har slagit mig många gånger ska du veta. Men av nån anledning är karln inte så sugen. Och sen så vill vi ju ha barn nån gång i framtiden. men sen så....