lördag, november 21, 2009

latmask vs hurtbulle

Latmasken (jag alltså) har dragit igång ett mission impossible. Om tio veckor ska jag klara av att springa en halvmil och jag sysslar inte med sånt. Springer alltså. Det är bara för vältränade hurtbullar och annat löst pack. Jag skyller det hela på min iPhone. Hittade nämligen en applikation som säger sig kunna hjälpa till med detta projekt. Och eftersom det är finurlig teknik inblandat blir liksom latmasken i mig lurad och tycker att det ska bli spännande att gå ut och springa (????) för att efteråt kan man titta på en karta och se
e x a k t vart man sprang, hur långt, hur länge, när man gick osv.
Igår vann tyvärr latmasken över tekniknörden. Idag vinner tekniknörden... vi får se om det kanske går att lura latmasken i nio veckor till. Det vore lite coolt att bli en hurtbulle.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Go Torvald!
Va duktigt av dig. Önskar att jag också kunde bli en hurtbulle men här ute på landet är det så geggigt på marken den här årstiden så jag skyller på det:-)
KRAM

Anonym sa...

Haha, kommentaren var ju från mig, Anna B.

Katarina sa...

Jag vill också springa en halvmil! Om du vore här skulle vi kunna träna ihop!! :( Livet är hårt.

Torvaldan sa...

Vi kan väl utmana varann på distans? Lämna rapporter via sms och påminna varann om att det är dags att lura latmasken och ta en runda? Lättare om man är två jue!