tisdag, juni 16, 2009

Montreal - New York

Joho, det blir visst inlagg aven om ni far klara er utan prickar.
Helgen i Montreal kunde inte ha varit battre. Nojesfaltet La Ronde var mer som Liseberg an Gronan men galna karuseller. Min favorit var "the Monster" som var en version av Balder. Saknade mina syskon som verkligen hade gillat stallet. Speciellt brorsan hade alskat fyrverkerierna de brande av pa kvallen. 30 minters orgie i krut och musik - maktigt!
Pa kvallen dracks det whiskey med finnarna och dagen efter blev det bakispizza och bio. Pelham 123. Okej film, snygg pa sina stallen men lite tunt manus. En langpromenad i Mont Royal-parken hanns med ocksa. Valdigt vackert och meditativt.

Anlande till ett regnigt New York imorse efter en 9 timmar lang bussresa. Greyhound Bus ar ett gang sadister som njuter av att vacka trotta manniskor och tvinga dem av bussen i tid o otid. Tur att det blir bil fram o tillbaka nasta vecka.
Har varit lite trott idag o inte gjort sa mycket vettigt. Jag o Karin tog iaf en tur i the Village dar vi kakade pa en veggorestaurang. "Ratt tankt men fel i sak" ar min bedomning av maten. Imorgon ska vi pa Sex and the City-tour och kolla in Times Square.

3 kommentarer:

Oscar sa...

Jag visste ju att Pelham 123 lovade mer än den höll.

Bra att någon kan bränna av fyrverkerier på riktigt. Jag är fortfarande besviken över Niagarafyrverkerierna som var bland det ynkligare jag har sett.

Tur att du är tillbaka i NYC - det var ju länge sedan senast. Funkar Metro Cardet?

marie sa...

hej.. tack för ditt sms tänker också på dig varje gång jag lyssnar på glenmark eller ges.. Ska bli kul att ses och höra allt spännande som du varit med om. Är väldigt avundsjuk på att du fått två doser av new york vill ha massor av tips på vad man ska göra ifall jag skulle få tummen ur och åka dit någon gång.

Torvaldan sa...

Orre: Joda, Metrokortet funkar finfint!

Marie: Klart du kommer aka hit nagon gang. Det ar en underbar stad. Stor o det finns nagot for alla. Ska forsoka komma ihag alla bra grejer vi har gjort o kommer gora :)