måndag, juni 08, 2009

Ny arbetsgivare

Idag har det skrivits på mitt CV. Senaste uppdateringen gjordes 2007. Det är ganska längesen.
Anledningen är att det är ny arbetsgivare på gång. Samma arbetsplats men nya arbetsgivare. Detta fenomen går även under benämningen bemanningsföretag. Hejdå till den inLASningen.
Ja, jag är lite bitter och min tidigare erfarenhet av bemanningsfirmor är inte enbart av godo. Sämre arbetsvillkor och sämre lön. Men min bransch är ju inte direkt känd för att ta hand om sina anställda så det är ju bara att gilla läget. Kanske kan det komma något bra utav det här. Jag väljer att leva i den föreställningen tills motsatsen bevisats. Bäst före-datum för den illusionen är 29e juni. Då ska det mötas och intervjuas med Mediakompetens och Manpower. Spännande tider!

Inga kommentarer: