fredag, juni 12, 2009

Sommarpromenad

Idag skulle det regna i Sainte-Adèle enligt min dators vädertjänst.
Den hade fel och jag tog en promenad med kameran i sommarvädret.

Idag var det blå soptunnedag som ni kan se. Man måste ställa fram tunnorna intill vägen annars blir de inte tömda. Något som vi har glömt ett par veckor i sträck nu. I den blåa slänger man allt som kan återvinnas huller om buller. Ingen sortering här inte. Vilken stackare som måste sortera vårt skräp har jag ingen aning om. Granntanten tror att de skeppar det till Kina. Skulle inte förvåna mig!


Små, söta och slitna hus finns det gott om


Ingen allemansrätt här inte. Stranden öppnar inte förrän den 19e juni och då kostar det 4 dollar att gå in. Sverige är inte så dumt ibland!


En liten mysig park hade de iaf fixat precis bredvid den inhägnade badplatsen


Vacker sjö


brygga i vacker sjö


träd vid vacker sjö


Familjen Fisk på promenad i vacker sjö


Söta vägskyltar


Fin gammal brandpost


Härliga maskrosor


Det här fiket har så fin skylt...


...men jag är ju mer för innehåll så det fick bli en yoghurtglass med hallon på Annies.


En alldeles egen gata för oss blondiner, tackar!


Vänlig fjäril som satt still tills jag var klar med fotograferandet


Hem ljuva hem... i bara några dagar till.

2 kommentarer:

Karin sa...

Ska bli kul att se allt det där i verkligheten snart!

Torvaldan sa...

Jag ser fram emot att ha dig här! Syns på måndag :)