lördag, juni 27, 2009

Sinnessjuk?!

Jodå, nu är det bekräftat. Jag är sinnessjuk även till vardags. Idag köpte jag storblommig väska nr. 2. Och jag tycker fortfarande att de är fina. Karin bara skrattade lite snällt åt mig när jag konstaterade att "den ska jag ha!". Visst hjälpte det till att det fortfarande var rejäl rea på just de väskorna. Antar att det är bra att ha lite udda smak emellanåt.

De vackra väskorna är iaf fyllda till bredden med allehanda krafs som jag har samlat på mig sedan oktober. Mestadels kläder och pluggböcker men även den pricka koppen från Dollarrama och Svambob fyrkant-matlådan får följa med hem. Vägbeskrivning till Newark flygplats är utskriven och nu sitter jag och tar ett gungande farväl av min käre kompanjon här i Kanada - herr Gungstol. Kommer sakna honom mest av allt tror jag!

Imorgon ska jag säga hejdå till kära grannen Marcel och sedan köpa strössel till min kära mor. Och så ska det sägas hejdå till Kalle också. Usch! Kommer bergis att gråta en skvätt som vanligt... men Karin har lovat att köra första svängen så det blir inga trafikolyckor pga dålig sikt iaf. Nu får det vara färdigbloggat ifrån denna delen av världen. På söndag är jag hemma i Svea rike och då ska jag berätta om utmaningen...

2 kommentarer:

Oscar sa...

Nä, kanske inte av dålig sikt... men något annat säger vi ingenting om.

Torvaldan sa...

Sådär ja! Tänkte väl att du inte kunde motstå det upplägget.