torsdag, januari 07, 2010

Beroende

Ojoj, jag är verkligen fast i skiten. Har ägnat merparten av mina fyra lediga dagar till att vandra omkring i Stieg Larssons värld. Jag vet inte varför jag fastnar. Det är ju liksom en vanlig deckare. Fast med karaktärer som fängslar.
Idag var jag bara tvungen att läsa ut andra boken innan jag kunde göra nått annat. Helt sjukt! Låg i soffan och plöjde pocket när Kalle kom in och frågade om jag verkligen kunde se texten. Insåg då att det blivit ganska mörkt och att det var ju lite knepigt att se orden.
Till slut var boken utläst och jag tog mig in till stan för att inhandla ett par skor som jag spanat in före jul. Det kändes osmart att köpa dem då och hoppades på den magiska julrean. Den visade sig vara mer nådig än vad jag hoppats på då skorna var nedsatta med 50%. Tackar så mycket! Slog på stort och inhandlade även sulor som är bra för fötterna och lite skokräm (tantvarning!!!).
Det känns som om jag varit på en andra semester men imorgon är det dags att börja jobba ordentligt. 7 dagar på raken... vi ses på andra sidan.

Inga kommentarer: